ljuva söndag

Dagen har varit fantastiskt!  Sov dock riktigt förjävligt. Somnade kanske två. Hackigt och dåligt. Tillslut gick jag upp halv åtta och tog min morgon promenad. 55 min blev det. Det var en fantastisk promenad med härligt väder som var precis lagom varmt. Jag försökte verkligen att vara i nuet och uppleva allt som fanns runt om mig, uppskatta varje liten del av live. Jag försökte se allt det vackra i livet, och även sånt som man i vardagsstressen glömmer bort. Jag brukar tycka att blommor och naturen är så vackra utomlands men de är minst lika vackrert här om man bara tar sig tid att se sig om kring. Och det försökte jag verkligen att göra idag. Det var jättehärligt tills min lugna promenad plötsligt avbröts av en ilsken fiskmås som jagade mig medan jag förtvivlat försökte springa undan.
 
 
 
 
Efter promenaden var det dags att jaga bikini. För är det något antidepressiva läkemedel faktiskt gör så är det att förändra kroppen, för mig med 20 kilo fett. Vilket leder till att man behöver hitta ny bikini varje år. Jag hittade en perfekt.
 
Därefter plockade mina gudföräldrar upp mig och vi tog båten ut till landet. 2-3 timmar av lugn och ro och vackra vyer. Trots att motorn lät mycket, vattnet slog mot båten och vinden brusade i öronen blev jag så avslappnad att jag somnade sittandes.
 
 
 
Nu har kvällen bestått av grillning, och tyvärr blev jag så trött att jag gick och la mig först. Men det gör inget, för jag längtar så efter att få uppleva ännu en ny dag.
 

Kommentera här: